Murcia Here I Come! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Linsy Boselie - WaarBenJij.nu Murcia Here I Come! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Linsy Boselie - WaarBenJij.nu

Murcia Here I Come!

Door: Linsy

Blijf op de hoogte en volg Linsy

25 Oktober 2014 | Spanje, Murcia

Hola!

om iedereen makkelijk op de hoogte te houden toch maar een blog na ruim anderhalve maand. Eerst even een update over de eerste maand:

Eindelijk was het dan zover, 2 september. De dag dat ik vertrokken ben naar Murcia, Spanje om een halfjaar te studeren. Bij aankomst leek het wel een klein paradijs: 38 graden, frozen yogurt, wijn en tussendoor nog even siësta.

Maar daarvoor zit ik natuurlijk niet in Murcia dus dag 2 ging ik met Femke (studiegenoot) op pad om een appartement te zoeken. Met ons nog niet zo'n geweldige Spaans (het aantal woorden was bijna op 2 handen te tellen) hebben we heel wat telefoontjes gepleegd. Toch lukte het ons wat appartementen te kunnen bekijken en uiteindelijk vonden een mooi appartement boven DE straat om uit te gaan (wel 20 meter lang...)

Als echte bijna Spanjaarden gingen we natuurlijk niet met die koffers lopen zeulen dus verhuizen ging met de taxi.

Na het vinden van een appartement en het ontdekken van de beste terrasjes en restaurants in het centrum was het tijd om naar de Spaanse cursus te gaan. Dus op naar la Merced dachten we, lekker langs de deur. Dat ging dus mooi niet door, het was de verkeerde universiteit. Ucam was de universiteit waar de cursus was en dat was een klein halfuur met de tram. Goed begin van de week! De cursus zelf was niet geweldig maar gelukkig waren er veel Erasmusstudenten waarmee we 's avonds de bars mee afgingen op zoek naar een plek met fatsoenlijke muziek (en niet alleen salsa of the 80's in Revolver)

Het Spaans volgen werd steeds gemakkelijker en ook het appartement kwam er steeds beter uit te zien nadat het een beetje was ingericht. Langzaamaan heb ik kunnen wennen aan de school en het reizen. Vervolgens begonnen de echte lessen. Dat was nog een heel gedoe, maar gelukkig kreeg je een maand om te kiezen wat je nu eigenlijk wilde gaan volgen.

Tegelijkertijd kwamen papa en mama ook een kijkje nemen. Hartstikke leuk dat ze er waren en lekker genoten van culinaire Spaanse gerechten (pizza, wokken, MacDonalds en toch ook maar een keer tapas). Helaas hadden ze het Nederlandse weer meegebracht want normaal regent het gemiddeld 4 dagen in Murcia maar de week dat ze er waren heeft het maar 1 keer niet geregend. Bij vertrek was het ook spontaan weer mooi weer dus snel nog een dagje naar het strand van L Manga geweest wat een uur met de bus is vanuit Murcia.

Ook heb ik nog wat andere ontdekkingen gedaan:

Het irritante continue blaffende beest van de bovenburen heet Diablo, zeer toepasselijk
Het geluid van de deurbel wat heel de dag te horen is is niet van die o zo slechte Spaanse soap die heel de dag opstaat maar de whatsapp toon van Kiko onze Spaanse huisgenoot (na een maand achter gekomen)
En uiterlijk kan bedriegen! die oh zo aardige sportinstructrice zorgt elke week weer voor een complete marteling

Groetjes uit het nog altijd zonnige Murcia!

• 25 Oktober 2014 - 14:52

José:

Hey Linsy ,heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw avontuur in Spanje. Heel veel suc6 met alles enne voorzichtig he met die spaanse mannen.(ha ha)

• 25 Oktober 2014 - 16:12

Iris:

Lieve Lins, klinkt leuk allemaal! Goed idee deze blog! Kan ik je nog een beetje volgen vanuit het hoge noorden in Nederland ;)

• 26 Oktober 2014 - 20:11

Mams:

Aangezien iedereen al gelezen had wat je geschreven had op je blog, kan ik natuurlijk niet achterblijven. Toch wel leuk, zo`n blog. Lees nu al dingen die ik nog niet wist